Case studie

Hvordan digitaliserer vi smartest vores projektstyring, så vi forbedrer vores samarbejde?

“Vi havde brug for at få alt det operative i virksomheden til at køre simpelthen. Det var blevet uoverskueligt, fordi jeg selv har opfundet systemerne hen ad vejen” Søren Vinther Hansen, founder & CEO

Trello
Danløn
Microsoft 365
Trello
,
Danløn
,
Microsoft 365
,
VesOPS
VesOPS
Ikon- en stak
Kunde
VesOPS
Ikon- en stak
Industri
Software til den maritime branche
Ikon- en stak
Involverede
Ejer
Ikon- en stak
Projektlængde
3 måneder
01

Udfordringen

Hvordan samler vi projektstyring og administration ét sted?

VesOPS hjælper rederier og skibsoperatører med at reducere CO₂-udledninger og brændstofforbrug gennem avanceret dataanalyse og digital-twin-teknologi. Virksomheden er stiftet af Søren Vinther Hansen, som har over 40 års erfaring inden for skibsfart og maritime driftsoptimeringer. Med virksomhedens succes og vækst følger et stigende antal medarbejdere og øget behov for et strømlinet og digitalt projektstyringsværktøj.

“Vi stod over for at skulle strømline det hele; regnskab, revisor, projektstyring, salg og kundeopfølgning. Og systemet skulle også kunne håndtere de kunder, som har abonnementsløsninger.”
02

Løsningen

Rådgivning og implementering af integreret projekt- og timeregistreringssystem

PASSIT hjalp med at finde et system, der kan håndtere at følge et projekt, fra det bliver defineret, til det afsluttes med kunden. Det giver styr på spørgsmål som; Hvor langt er vi? Hvor mange timer har vi brugt? Hvem gør hvad? Hvor meget tid har vi og bruger vi? Hvornår skal kunderne have en opfølgning eller en afslutning? Løsning omfattede

  • Identifikation af optimale digitale værktøjer
  • Systematisering af projektstyring
  • Kundehåndtering sat i system
  • Opsætning og tilpasning af digitale værktøjer
03

Resultaterne

Struktur og orden

“Vi har centraliseret alle de oplysninger, som man har gået og brugt tid på at lede efter i alle mulige drev og dokumenter. Så vi sparer simpelthen tid. Og vi misser ikke noget.”

Tid til salg

“Vi er nu mere trygge ved at tage flere opgaver ind, fordi vi har fået mere tid til at fokusere på vores arbejde, i stedet for at fokusere på vores processer. Vi sidder jo hele tiden med opgaver, vi skal løse for kunderne, og vi vil også gerne vækste antallet af kunder i abonnement. Så det er jo det, vi skal fokusere på. Ikke på vores interne processer.”

Forbedret samarbejde

“Altså når man får styr på processerne og arbejdsgangene, så er det utroligt, hvad der kan lade sig gøre, uden vi behøver at være sammen på kontoret. Det er også blevet lettere at få mere hjælp af bestyrelsen, fordi jeg har fået frigivet tid og et overblik over vores processer.”

Alle projekter afrundes med tilfredse teams

Fra første dag sikrer vi os at forstå hele virksomhedens opbygning og inddrage alle relevante stakeholders i processen. På den måde er løsningen bæredygtig og kommer nedefra.

Left Quote Image
Maria er troværdig og venlig. Hun siger tingene, som de er, så hun er nem at arbejde sammen med.
Søren Vinther Hansen

Søren Vinther Hansen

Direktør

Book et uforpligtende opstartsmøde

Er du i tvivl om, hvordan du bedst kommer i gang – eller hvad der egentlig skal til? Så lad os tage en snak. Vi hjælper dig med at komme godt fra start!

Kontakt os
Kunder og Samarbejdspartnere
Copenhagen Merche Studio logoVesOPS logoThe Textile Revolution logoCopenhagen Merche Studio logoCofix logo
Inilab logoThe Textile Revolution logoCofix logoMontblance-adventure logoflowpoint logoVesOPS logo
VesOPS logoInilab logoCopenhagen Merche Studio logoCofix logo